خرید جک پارکینگ همراه با نصب

امروز

جک درب پارکینگ که با نام‌های دیگری مثل جک برقی درب، جک ورودی، جک ریموتی و... نیز شناخته شده، چندین سال است که توسط مردم و ساختمان‌سازان ایرانی استفاده می‌شود. امروزه اکثر درب پارکینگ‌های خصوصی و منازل و همچنین اماکن عمومی به سیستم‌های اتوماتیک مجهز شده‌اند. در گذشته، باز و بسته کردن این قبیل درب‌ها به صورت دستی انجام می‌شد و انجام این کار ضمن صرف انرژی، زمان‌بر نیز بود؛ جک درب پارکینگ، ابزاری بود که برای حل این مشکل‌ها به وجود آمد. این دستگاه فرایند باز و بسته کردن درب‌ها را تنها با فشردن یک دکمه از طریق ریموت کنترل و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌دهد.

مزایای این محصولات فقط مربوط به سهولت در انجام کار و صرفه جویی در فاکتور زمان نیست؛ بلکه جک درب پارکینگ در کنار این قابلیت‌ها یکی از انواع سیستم‌های امنیتی تلقی شده و بکارگیری این محصول در هر محیطی باعث افزایش امنیت آن مکان در برابر سارقان می‌شود. البته این امنیت ایجاد شده توسط جک‌های درب، صرفاً در مقابل ورودهای غیرمجاز به پارکینگ یا ... نیست. تصور کنید زمانی که از خودرو به منظور بستن یا باز کردن درب پارکینگ پیاده می‌شوید، فراموش کنید که درب خودرو را قفل کنید، و در این حالت امکان مزاحمت یا سرقت خودرو وجود دارد. پس در نتیجه استفاده از جک درب پارکینگ همانند بکارگیری دیگر سیستم‌های امنینی، از اهمیت بالایی برخوردار است. با ما در حفاظ 118 همراه باشید تا با انواع جک‌های درب، نحوه کار و قسمت‌های مختلف تشکیل دهنده این محصولات بیشتر آشنا شویم.


جک درب پارکینگ

عوامل مختلف در انتخاب جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ به عنوان یک محصول برقی در زمینه سیستم‌های امنیتی حدود 15 الی 20 سال است که در کشور ما شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جک‌ها در گذشته فقط برای ساختمان‌های لوکس و گران‌قیمت استفاده می‌شد، ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با توجه به مزایای جک‌های درب و امنیت بالای آنها، وجود این محصولات در هر ساختمانی الزامی است. این افزایش تقاضا از سوی مردم، باعث شده تا جک‌ها در مدل‌های متنوع و قیمت‌های متفاوت تولید شده و در بازار عرضه شوند.

اولین عاملی که باعث تفاوت در مدل‌های مختلف جک درب پارکینگ می‌شود، کاربرد و محل مورد نظر برای استفاده از جک می‌باشد.

دومین عامل میزان رفت و آمد و تردد در محیط و درب مورد نظر است. به این صورت که هرچه این مقدار بیشتر باشد نیازمند جکی مقاوم‌تر و باکیفیت‌تر خواهیم بود. اغلب شرکت‌های تولیدکننده حداکثر تعداد مجاز  باز و بسته کردن درب و استفاده از جک‌ درب پارکینگ در 24 ساعت شبانه روز را اعلام می‌کنند. این اعلامیه در قالب یک عدد که به آن «Duty-cycle» یا چرخه کاری می‌گویند، به مصرف‌کنندگان ابلاغ می‌شود.

سومین عامل، وزن درب مورد نظر است. باید قبل از انتخاب و نصب جک درب پارکینگ، از مقدار وزن لنگه‌های درب آگاهی کامل کسب کنیم. باید جکی را انتخاب کنیم تا توانایی ایجاد گشتاور مناسب، جهت جابه‌جایی درب‌ را تامین کند.

در مورد این موضوع فرمولی تعریف شده که به کمک آن می‌توانیم حداقل گشتاور لازم جهت حرکت درب‌ها را حساب کرده و بر اساس آن می‌توانیم بهترین انتخاب را انجام دهیم.

حداقل گشتاور(نیرو) لازم برای حرکت دادن درب توسط جک درب پارکینگ =  وزن هر لنگه درب (بر حسب کیلوگرم) ×10

چهارمین عامل ابعاد و طول درب است. قبل از اینکه به این مورد بپردازیم، لازم است تا با مفهوم کورس حرکتی جک درب پارکینگ، آشنا شوید. منظور از کورس حرکتی، مقدار حرکت و جابه‌جایی شفت (میله جک) به سمت بیرون و داخل (باز و بسته کردن) می‌باشد. این مقدار، یک عدد بر حسب میلی‌متر است. پس اگر در قسمت مشخصات یک جک، کورس حرکتی را برابر با 400 قرار داده بود، این بدین معناست که میله این جک، حداکثر به مقدار 400 میلی‌متر (40 سانتی‌متر) به سمت داخل و بیرون جابه‌جا می‌شود.

ممکن است با خود تصور کنید که هرچه مقدار کورس جک درب پارکینگ، نهایتاً بهتر است. ولی اینگونه نیست و شما باید با توجه به طول درب خود، اقدام به انتخاب جکی بکنید که کورس متناسب با مشخصات درب شما را دارا باشد. گذشته از آن انتخاب جک درب پارکینگ با کورس حرکتی بالا دو ایراد را به دنبال دارد :

فرمول تعیین کورس حرکتی بر اساس طول درب :

طول یک لنگ در (بر حسب سانتی‌متر) + 50 = حداقل کورس حرکتی بازوی جک درب (میلی‌متر)


نصب جک پارکینگی
مرکز فروش جک درب پارکینگ

انواع جک درب پارکینگ

این جک درب پارکینگ نسبت به سایر مدلها از قدمت بیشتری برخوردار است. یکی از مزیت‌های این نوع جک‌‌، باز و بسته کردن درب بدون احتیاج به موتور می‌باشد؛ این موضوع سبب شده تا جک پنوماتیک هنگام انجام کار، کمترین صدا را ایجاد کند. چنانچه این جک‌ها هنگام باز و بسته کردن درب، از خود صدایی تولید کنند، نشان‌دهنده خرابی یا اتمام باد پمپ آنها بوده و احتیاج به شارژ مجدد دارند. هر عدد (لنگه) از جک پنوماتیک به طور میانگین توانایی تحمل 250 کیلوگرم را دارا می‌باشد. با توجه به جنس و وزن اغلب درب‌های پارکینگ، این مقدار تحمل وزن زیاد نبوده و پنوماتیک‌ها جزو جک‌های کم قدرت محسوب می‌شوند.

اجزای اصلی تشکیل دهنده جک پنوماتیک پارکینگ شامل موارد زیر می‎‌شود :

کمپرسور هوا

شیر برقی پنوماتیک

بازوهای جک درب پارکینگ

سه راهی

قفل بادی


بهترین مدل جک پارکینگ
درب ریموتی پارکینگ

در بیشتر موارد، از این جک درب پارکینگ، برای درب‌های کشویی بهره می‌برند. جک بازویی حین کار صدای کمی ایجاد کرده و استفاده از آن در ساختمان‌هایی توصیه می‌شود که فضای مناسب و کافی جهت باز و بسته کردن درب‌های بزرگ  را داشته باشند. این جک‌ها گزینه‌ای مناسب برای درهای دو لنگه بوده و هر جک توانایی جابه‌جا کردن لنگه درب تا 90 درجه را دارد. همچنین استفاده از جک‌های بازویی امنیت محیط را بسیار بالا می‌برد. شما می‌توانید از این جک‌ها برای درب پارکینگ حیاط، ویلا و یا باغ خود استفاده کنید.

این مدل یکی از پرکاربردترین جک‌های پارکینگی بوده و از آن برای باز و بسته کردن درب‌ پارکینگ ساختمان‌های مسکونی با جمعیت کم استفاده می‌شود. این محصولات بهترین انتخاب برای درب‌های نسبتاً سبک (بین 100 تا 500 کیلوگرم) و محیط‌های کم رفت و آمد می‌باشد. جک‌های الکترومکانیکی به کمک چرخدنده و گیربکس کار می‌کنند، و با تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی باعث باز و بسته شدن درب می‌شوند.

در بدنه این جک‌ درب پارکینگ، محفظه‌ای استوانه‌ای شکل وجود داشته که درون آن نوعی روغن خاص قرار دارد. نحوه کار این جک‌ها به این صورت است که با اعمال نیرو به این روغن، فرآیند باز و بسته شدن درب صورت می‌گیرد. این جک‌ها معمولاً مقداری گران‌تر از جک‌های نوع الکترومکانیکی می‌باشند.


جک برقی درب بازکن
جک برقی درب حیاط

اجزای اصلی تشکیل دهنده جک درب پارکینگ

سیم پیچ (استاتور):

استاتور، متشکل از چند لایه فلزی بوده که به یکدیگر متصل شده و روی هم قرار گرفته‌اند ‌و شکل نهایی آنها به صورت یک استوانه توخالی می‌باشد. بر روی این ورقه‌ها یک سری شیارها وجود دارد. هدف از تعبیه این شیارها قرار دادن سیم ‌پیچ‌ها (کلاف) درون آنها است. وظیفه اصلی استاتور تولید میدان مغناطیسی درون موتور و پشتیبانی مکانیکی از آن می‌باشد. استاتور از قطعه‌های ظریف و باریک آلومینیوم یا آهن با وزن کم ساخته می‌شود. این قطعه قسمت ثابت موتور را تشکیل می‌دهد.

رتور (چرخانه):

رتور (روتور) یا چرخانه قسمت متحرک الکتروموتور را تشکیل داده و درون استاتور قرار می‌گیرد. هسته این قطعات استوانه‌ای مانند و متشکل از چند تکه مختلف است. بر روی بدنه این رتورها شکاف‌هایی وجود دارد تا رساناهای مورد نیاز قطعه را در بر گیرند. این شکاف‌ها در اصل میله‌هایی از جنس آلومینیوم، آهن، مس و ... بوده که به صورت موازی بر روی بدنه رتور قرار گرفته‌اند.

دنده برنجی جک درب پارکینگ (چرخ دنده):

از چرخ دنده‌ها برای انتقال یا تغییر جهت نیرو بین محورهای مختلف استفاده می‌کنند. رتور با ایجاد میدان مغناطیسی شروع به حرکت می‌کند و چرخ دنده جک را که اکثراً از جنس برنج یا پلاستیک است، به حرکت وا می‌دارد. سپس چرخ دنده که متصل به شفت گیربکس است با انتقال حرکت چرخشی خود باعث چرخش میل ماردان نیز می‌شود.

میل ماردان :

میل ماردان قطعه‌ای است میله مانند که ظاهری مارپیچ دارد و به گیربکس جک درب پارکینگ متصل می‌شود. میل ماردان از سوی دیگر به شفت جک درب متصل شده و وظیفه آن حرکت دادن پیستون است.


جک درب پارکینگ ارزان
قیمت جک درب پارکینگ ایرانی
درب بازکن برقی

نحوه خرید جک درب پارکینگ

یکی از مزیت‌های مهم جک درب پارکینگ، امکان نصب آن حتی بر روی درب‌های قدیمی است، و لزومی نمی‌باشد که همزمان با خرید درب این کار انجام شود. استفاده از این جک‌ها علاوه بر سهولت و راحتی که به دنبال دارد، امنیت پارکینگ‌ را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. زمانی که جک‌ پارکینگ بر روی درب نصب شود دیگر امکان باز کردن آن از بیرون پارکینگ و ورود غیر مجاز سارقین نخواهد بود. با بررسی قیمت این محصولات و توجه به مزیت‌های آنها، به این نتیجه می‌رسید که استفاده از جک درب پارکینگ امری به‌صرفه و عقلانی است.

شما می‌توانید قبل از خرید جک درب پارکینگ با ما در مرکز فروش حفاظ 118 تماس تلفنی برقرار کرده و ضمن دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما از مدل‌های مختلف جک درب پارکینگ و قیمت‌ هر کدام آگاهی کامل کسب کنید. همچنین در صورت تمایل شما، ما افرادی را جهت بازدید درب‌ها و مکان مورد نظر شما به محل اعزام می‌کنیم. هدف ما در حفاظ 118 کمک به شما عزیزان، جهت بهترین انتخاب، متناسب با موقعیت مکانی شماست.



Call Now Buttonسفارش محصول : 09126788378